Twórca NEONS o swoim projekcie. Nasze neony nie pozostawią żadnego gościa obojętnym – przekonuje twórca i właściciel NEONS Mykola Dnistryan.
Nasze neony nie pozostawią żadnego gościa obojętnym – przekonuje twórca i właściciel NEONS Mykola Dnistryan.
Skąd pomysł na taki biznes?
Mykola Dnistryan: – Wszystko zaczęło się od kawy. W czerwcu 2019 roku potrzebowaliśmy neonu dla kawiarni To Go. Ale, jak to często bywa, zamówienie nie zakończyło się sukcesem. Zamiast wysokiej jakości znaku LED otrzymaliśmy neon ze śladami kleju akrylowego i wszelkiego rodzaju wadami. Aby nie tracić czasu na szukanie innego producenta, spróbowaliśmy sami naprawić usterki. W ten sposób powstał pierwszy neon nowoczesnej marki Saint Neon.
Co jest istotą projektu?
Nasz projekt ma dwa główne obszary. Pierwszy to produkcja reklamy zewnętrznej i wewnętrznej dla biznesu. Pomagamy firmom tworzyć skuteczne reklamy, które przyciągną uwagę klientów. Obok tego produkujemy neony dla domu i biura. Neony to stylowy i skuteczny sposób na udekorowanie wnętrza domu. A produkowane przez nas neony są dostosowane do indywidualnych potrzeb. Możemy wyprodukować dowolny znak zgodnie z projektem klienta.
Stawiamy na styl. Takie neony nie pozostawią adnego gościa obojętnym. Są bardzo jasne, będą dobrze widoczne w dzień i w nocy. Do tego przy odpowiedniej pielęgnacji mogą przetrwać dziesięciolecia.
Na czym polega tu innowacyjność?
Innowacje w naszej firmie koncentrują się na dwóch obszarach: technologii produkcji i podejściu biznesowym. Nieustannie poszukujemy nowych sposobów na poprawę jakości naszych produktów i usług. Obecnie pracujemy nad rozwojem nowych produktów w sektorze reklamy zewnętrznej, a także produktów oświetleniowych do użytku domowego.
Na jakim etapie jesteście?
W ciągu ostatniego roku podwoiliśmy naszą działalność i nadal się rozwijamy. Koncentrujemy się na krajach takich jak Wielka Brytania, Niemcy, Francja i kraje bałtyckie. Kraje te stanowią dla nas znaczący potencjał wzrostu i jesteśmy przekonani, że możemy z powodzeniem podbić te rynki.
Wdrażamy szereg innowacji, które pomogą nam osiągnąć cele. Pracujemy nad rozwojem nowych produktów i usług, które będą interesujące dla klientów w tych krajach. Powiększamy również nasz zespół, aby zapewnić naszym klientom odpowiedni poziom usług.
Co jest największym problemem? A co atutem?
Głównym problemem jest obecnie proces skalowania, ponieważ wymaga on dużego kapitału obrotowego, modernizacji i zakupu sprzętu, a także silnej konkurencji ze strony Chin. Mamy jednak silny zespół, wysokiej jakości produkty i usługi oraz ambitne cele.
Inicjatywa wspierana w ramach projektu pt.: „Developing Innovative Sustainable Cooperation Opportunities” (DISCO). DISCO to projekt finansowany przez Europejski Instytut Innowacji i Technologii (EIT), którego liderem jest Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie (lata realizacji: 2022–2024).
Odwiedź oficjalną stronę projektu: https://heidisco.com/
Zobacz profil projektu na stronie HEI Initiative: https://eit‑hei.eu/projects/disco/
Więcej informacji: https://santineons.pl/
Rozmawiał: Wojciech Pelowski, Małopolska Szkoła Administracji Publicznej, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie