myREST to krakowski startup działający w obszarze IT. Firma dostarcza rozwiązania technologiczne dla restauratorów. W czasie kryzysu wywołanego pandemią wykorzystanie tych narzędzi nabiera szczególnego znaczenia.
Odmrażanie gastronomii nie jest szybkim procesem, zwłaszcza, gdy koronawirus nie odpuszcza. Sprzedaż w restauracjach po czasie samoizolacji jeszcze nie wróciła do poziomu sprzed epidemii, a działalność gastronomii znów została mocno ograniczona. Jak w takiej sytuacji zwiększyć sprzedaż? Jest to pytanie, które zadaje sobie chyba dziś każdy restaurator. Odpowiedź na to ma firma myREST – w opinii zespołu marketing lokali gastronomicznych jest w tym momencie niezbędnym działaniem, które pomoże zdobyć nowych klientów oraz osiągnąć większe przychody.
Od początku działalności myREST stawia sobie za cel wsparcie digitalizacji branży restauracyjnej. Chodzi przede wszystkim o wsparcie technologiczne w obszarze rezerwacji, zamówień oraz marketingu online, rozszerzenie możliwości komunikacji restauracji z klientami, automatyzacja takiej komunikacji oraz kanałów marketingowych lokalu, edukacja branży co do wszystkich procesów online. myREST chce pomóc restauracjom szybciej się rozwijać oraz zwiększać przychody monetyzując kanały społecznościowe za pomocą skutecznych kampanii marketingowych.
Sukcesywny rozwój firmy oraz tworzone produkty to efekt długich obserwacji i rozmów z przedstawicielami branży restauracyjnej. Jak to często bywa w biznesie, po drodze zdarzały się sukcesy, ale i problemy. Swoją drogę biznesową myREST rozpoczął od budowania MVP produktu dla przyspieszenia obsługi kelnerskiej oraz pokonania barier językowych – SmartMenu. Później następowały kolejne zmiany w planie rozwoju produktu – powstał system rezerwacji, a w ostatnim czasie również myREST Bot. Zespół odbył wiele rozmów z inwestorami, prezentował swoje działania na wielu wydarzeniach, korzystał ze wsparcia mentorów. W 2019 r. spółka brała też udział w programie akceleracyjnym #StartUP Małopolska, organizowanym przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, który otworzył nowe możliwości rozwoju firmy i dostarczył wiedzy na temat narzędzi biznesowych, które tworzą markę produktu w oparciu o jasne i sprawdzone zasady. To właśnie ta wiedza jest dziś wykorzystywana przez zespół, by reagować na bieżące potrzeby klientów.
Kilka miesięcy temu zespół przedstawił nowy produkt myREST Bot – asystenta restauracji w Facebook Messenger. To narzędzie, które zmienia podejście do interakcji z gośćmi. Pozwala na przyjmowanie rezerwacji, komunikację z klientami oraz zamawianie online bez dodatkowego zaangażowania pracowników, dodatkowych kosztów, bez tworzenia kodu czy instalacji innych aplikacji bezpośrednio w Messengerze. W obecnej ofercie zespołu znajduje się również system rezerwacji i elektroniczne SmartMenu. Widget do rezerwacji to narzędzie, które generuje więcej rezerwacji online ze strony internetowej, Facebooka, Instagrama, wizytówki Google i automatyzuje pracę restauracji 24/7. SmartMenu to wielojęzyczna cyfrowa karta dań QR w telefonie klienta bez żadnych aplikacji. Ekologiczne narzędzie, pozwalające zaskoczyć gości nie tylko innowacyjnością, ale również pięknymi zdjęciami dań.
Cały ekosystem produktów myREST jest elastyczny, łatwo dostępny dla każdego klienta, oferta pakietów jest dość zróżnicowana, a wszystkie dostosowania są wykonywane centralnie. Klient może nawet w kilka godzin otrzymać rozszerzone funkcjonalności całkowicie dopasowane do sytuacji rynkowej. Aktualnie, w obliczu pandemii koronawirusa, myREST dostosował swoje narzędzia do funkcjonalności związanych z dostawami i odbiorem dań na wynos. To odpowiedź na obecne wyzwania przed jakimi stanęła branża restauracyjna. Co więcej, reagując na trudną sytuację branży, przez pierwszy miesiąc wszystkie narzędzia oferowane są bezpłatnie.
Alina Usyk, COO myREST Sp. z o.o.