Uczciwość i rzetelność kluczem do sukcesu

Uczciwość i rzetelność kluczem do sukcesu

Nie da się ukryć, że zainteresowanie nieruchomościami zarówno o charakterze mieszkalnym, jak i biurowo-usługowym z roku na rok rośnie. Ważną rolę na wskazanym rynku odgrywają firmy świadczące usługi zarządzania, administrowania oraz obsługi technicznej nieruchomości. Jednym z takich podmiotów jest krakowska Grupa Buma oraz świadcząca w jej ramach takie usługi Buma Service Sp. z o.o.

Rozmowa z Rudolfem Traciakiem – Prezesem Zarządu firmy Buma Service Sp. z o.o.

Działalność Buma Service Sp. z o.o. rozpoczęła się w 2003 roku. O istotę jej działalności zapytałyśmy Prezesa Zarządu spółki Rudolfa Traciaka. Odpowiadając zaznaczył, iż w obecnej chwili na działalność spółki składają się między innymi usługi związane z zarządzaniem i administrowaniem nieruchomościami komercyjnymi i mieszkaniowymi oraz usługi związane z obrotem i dystrybucją energii elektrycznej w kompleksach biurowych. Do naszych obowiązków należy reprezentacja właścicieli nieruchomości we wszelkiego rodzaju kontaktach z najemcami oraz urzędami, sporządzanie budżetów operacyjnych, znajomość i stosowanie się do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych oraz wszelkich innych czynności określonych w ustawie o gospodarce nieruchomościami - - A skąd pomysł na taką działalność? Buma Service sp. z o.o. utworzona została przede wszystkim w celu zarządzania i administrowania nieruchomościami wybudowanymi przez spółki developerskie z Grupy Buma. Uważam, że każdy rzetelny deweloper wznosząc budynek ma się czuć się za niego jak i całą nieruchomość w pełni odpowiedzialny. Nie może być tak, że w momencie wystąpienia problemu w nieruchomości już po oddaniu budynku do użytkowania lub po jego sprzedaży, deweloper uważa, że to już nie jego problem. Jego obowiązkiem jest usunięcie wszystkich usterek oraz wad w ramach udzielonych gwarancji. W tym zakresie, mówiąc w uproszczeniu, Buma Service jest podmiotem, który w imieniu właściciela pilnuje terminów ich wygaśnięcia i egzekwuje usuniecie usterek w okresie gwarancyjnym.

P1580863

Ważną kwestią dla każdej chcącej utrzymać się na rynku firmy jest kwestia jej promowania. Według Prezesa Buma Service krakowski rynek wyróżnia się dużą konkurencją, aczkolwiek jeśli świadczy się wysoką jakość usług to bez problemu można się na nim utrzymać. Promowanie firmy nie wymaga dużych nakładów finansowych, gdyż najważniejsza jest dobra opinia na rynku, którą buduje wieloletnia ciężka i rzetelna praca. Płynność finansowa sprawia, że Buma Service nie posiada żadnych kredytów, gwarancji, czy dotacji Unii Europejskiej. Wszelkie działania usługowe firmy finansowane są z własnych środków finansowych. Warto podkreślić, że Buma Service jest spółką z krajowym kapitałem. Takich przedsiębiorstw w tym sektorze jest coraz mniej, dlatego warto korzystać z usług krajowej sprawdzonej na rynku nieruchomości spółki zarządzającej.

Efekty działania firm z Grupy Buma można zauważyć przechadzając się po Krakowie. Zapewne każdy mieszkaniec Krakowa zna rzucające się w oczy biurowce takie jak Quattro Business Park przy al. Gen. Bora-Komorowskiego, Rondo Business Park przy ulicy Lublańskiej, biurowiec przy Alei Pokoju 5, ONYX Office przy ulicy Powstańców Śląskich czy też kompleks biurowy przy ul. Czerwone Maki o nazwie DOT OFFICE. Spoglądając na owe obiekty od razu widać, że zostały stworzone z pasją oraz ogromnym zaangażowaniem. Kraków potrzebuje wysokiej klasy biurowców z nowoczesnymi biurami. Prócz zarządzania nieruchomościami komercyjnymi Buma Service zarządza oraz administruje budynkami wielorodzinnymi oraz osiedlami mieszkalnymi wybudowanymi przez spółki z Grupy Buma. Najwięcej mieszkań (ponad 320) można znaleźć na Osiedlu Familijnym przy ul. Dobrego Pasterza. Ponadto spółka jest zarządcą Osiedla Krakowskiego przy ul. Odrzańskiej oraz Kamienicy Solnej. Z satysfakcją mogę powiedzieć, że właściciele nieruchomości oraz najemcy bardzo sobie cenią doskonały kontakt z nami oraz profesjonalną obsługę – powiedział Pan Traciak.

Rzetelna i dobrze wykonana praca wymaga odpowiedniej kadry pracowniczej. Buma Service Sp. z o.o. zatrudnia obecnie 35 pracowników. Jakie cechy posiada każdy z pracowników? Rudolf Trzeciak bez zawahania odpowiada – Każdy z pracowników identyfikuje się ze spółką. Praca jest naszą pasją. To nie jest typowy zakład pracy, gdzie godziny pracy są sztywno ustalone i po ich upłynięciu wychodzi się punktualnie z pracy. Pracownik wie, że jeśli terminy tego wymagają to musi zrozumieć powagę sytuacji i uelastycznić swój czas pracy. Nasz pracownik czuje, że jest kimś ważnym. Uczciwość, rzetelność i odpowiedzialność- to właśnie go cechuje. Ważna jest też zespołowość. To właśnie praca zespołowa jest filarem naszej firmy. Wzajemnie wymieniamy się wiedzą oraz doświadczeniem. Zanim rozpoczniemy nowe działanie analizujemy szczegółowo cele oraz zadania. Nie podejmujemy pochopnych decyzji. Precyzyjne przygotowanie i analizy sprawiają, że napotykane przez nas problemy nie są dla nas demotywacją. Wręcz przeciwnie – stanowią dla nas wyzwanie mobilizujące do poszukiwania nowych rozwiązań.

Buma Service, spółka z Grupy Buma posiada certyfikaty niezbędne do zarządzania nieruchomościami. Spółka wyróżnia się efektywnością, profesjonalizmem oraz innowacyjnością na wszystkich obszarach działalności. Sprawia to, że głównymi najemcami kompleksów biurowych zarządzanych przez Buma Service są między innymi znane wielkie międzynarodowe korporacje z siedzibami rozlokowanymi niemal na całym świecie. Wieloletnie doświadczenie sprawia, że usługi świadczone są na najwyższym poziomie co doceniają kontrahenci.

Rozmawiały Patrycja Szymoniak oraz Anna Wicher – studentki 1 roku studiów magisterskich na kierunku Gospodarka i Administracja Publiczna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Related Articles